2012. március 6., kedd

Az a bizonyos 36 óra...


Hát, ez is lezajlott... Kb. ez volt az első mondatom, amikor ágyba kerültem úgy sok-sok kialvatlan óra után, "kicsit" fáradtan, egy mozgalmas fesztivált magam mögött hagyva. Na jó, hazudnék, ha azt mondanám, hogy alvásmentes volt a fesztivál számomra, hiszen az egész 36 óra alatt azért aludtam 2,5 órát! Vízszintesbe is úgy kerültem a buli alatt, hogy folyamatosan néztem a "pihegőben", hogy mikor szabadul fel egy embernyi nagyságú hely valamelyik kanapén és persze amint ezt teljesült, rögtön le is csaptam a szabad helyre.
De milyen is volt ez az egész? Nekem személy szerint nagyon bejött. Egyrészt azért, mert új és régen nem látott emberekkel találkozhattam, másrészt mert egy csomó olyan zenekart hallhattam játszani, akiknek szeretem a zenéjüket.
Igazából a felhozatal elég változatos volt. Voltak zúzós és táncolós dallamok, amiket egyaránt élveztem, főleg, ha még némi alkohol is lötyögött bennem, na akkor felhőtlen volt a jókedvem! Hmm, alkohol... Sokszor már nem is az alkoholtól tántorogtam, hanem az álmosságtól. Igazából most azt várnátok, hogy több oldalas beszámolót fogok írni, hogy ki mit csinált, meg melyik zenekar milyen volt, de nézzétek el nekem, hogy ennyi órát talpon lenni, jó, hogy ha megjegyeztem azt, amit ide most leírok. :D Sok mindent nem tudok írni, vagy azért, mert fáradt voltam és figyelni se tudtam, vagy azért mert nem emlékszek rá (fogjuk az alkoholra), vagy mert ott sem voltam a koncertek többségén, hanem valamerre másfelé sündörögtem.
Lényeg, hogy sajnálhatja az, aki nem jött el, sok mindent kihagyott. A dolgokat látni, hallani kellett, hiszen ettől élmény az élmény. Összegezve, ha lenne még egy ilyen alkalom, igen, részt vennék rajta még egyszer!

Pár videó a fesztről Csefán Csabi jóvoltából:









De milyen volt a fesztivál szervezői szemszögből? A Jóri Ferivel készített interjúból megtudhatjátok!

Szasza: Milyen volt számodra a feszt? Ilyen hangulatra számítottál?
Feri: Számomra a feszt egy nagy rohangálás volt, némi idegeskedéssel és nagyon kevés olyan pillanattal, amikor élvezni tudtam az egészet. A hangulattal semmi gond nem volt, hiszen mindenki élvezte, hatalmasat buliztak az emberek, csak az átlag morállal akadtak gondok.
Szasza: Ez az egész egy egyszeri alkalom volt, vagy megpróbálnád mégegyszer, valamikor?
Feri: Nehéz kérdés, hiszen én koncert közben azt is megfogadtam, hogy egyáltalán koncertet nem szervezek, nem hogy még egy ilyet. De természetesen megjött menet közben a kedvem (meg el is ment, majd megint megjött). Pontos választ nem tudok adni. Elég necces volt végig csinálni, de rengetegen kérdezik, hogy mikor lesz a következő ilyen. Nagyon a jövő zenéje, hogy lesz-e folytatás.
Szasza: Az biztos, hogy maradandó élményeket és nyomokat okozott ez a feszt sokaknak, köztük nekem is. Egyáltalán nem bántam meg, hogy részt vettem rajta, még ha hétfőn abszolúte nem voltam használható, de ki volt az... 
Feri: Használhatóságról annyit, hogy masszívan nyomom azóta az ágyat, tegnap azt hittem, hogy szétszakad a szemem, annyira fájt, most pedig a fülem van begyulladva. Mit is mondjak az anyagiakra. Milliomosok nem lettünk, de volt olyan a szervezői brigádban, akinek még a havi telefonszámlájára sem volt elég, hiszen rengeteget kellett telefonálnia az ügyintézésben (Ergo neki mínuszos volt.). Ez nem az a buli volt, ahol kaszálunk, hiszen a jegyár alapból egy vicc volt.
Szasza: Akkor jobbulást neked is és mindenkin akin most jön ki valamilyen utótünet. De végülis az emberek jöttek is, meg mentek is. Ennyi emberre számítottál, mint amennyien eljöttek?
Feri: Ennyire, még szerencse, hogy nem jöttek többen szombat este, mert már nem engedhettük volna be őket, ugyanis a hely engedélyei ennyi emberre szóltak. Vicces lett volna, ha oda kell állnom eléjük zöld arccal, hogy legyenek szivesek várakozni, mert teltház van.
Szasza: Inkább teltház, mint pár ember
Feri: Igaz, persze hogy igaz, csak hát ugye ilyenkor előkerülnek az örök elégedetlenek - "túl sokan voltak, alig volt levegő, stb..." - és ez egy picit mindig rossz.
Szasza: Na igen. Ahogy észrevettem, levegő az a Fegyelmező Részleg és a Linx koncertjén nem volt. Ott aztán volt préselődés rendesen. Meg sem próbáltam előremenni és fotózni...
Feri: Jaaaj innen van egy érdekes sztorim.
Szasza: Elmeséled nekünk vagy titok?
Feri: Persze, hogy elmesélem, ezen meghaltam. Volt egy gyerek, isten tudja hogy hogyan, de belógott, a backstageben vakartam össze, merev részeg volt, jeleztem, hogy nem lenne rosz egy karszalagot vennie, hát nem volt pénze, kiküldtem, ha más nem, csak összetarhálja. 4-szer próbált bejönni utána, egyik alkalommal egy KOTONNAL próbált fizetni a jegyért, nagy nehezen kifizették neki a jegyét, bement, rohanok előre, hogy beállítsam a Fegyelmezőt, erre ott van a gyerek elöl, és magyarázza, hogy hétfőn volt a szülinapja és hogy játszanak már egy jó ivós dalt neki, a Fegyelmezősök meg kiröhögték, hangoltak tovább, nem telt bele 30 másodperc, megkérdezték azt a részeg srácot, hogy mi is jön most, erre a válasz: "Há' valami Bátthóllz, nem?"
Szasza: Kotonnal, ezigen! Azért akadnak még leleményes emberek.
Feri: Akkor fogta csak fel, hogy nem fizetőeszköz, amikor megkérdeztem tőle, hogy: "Szerinted, hogy ha ezzel fizetem ki a Fegyelmező Részleget, akkor mit kapok én tőlük? " Hát voltak arcok.
Szasza: Ááá, bele sem gondolok inkább. Mik a terveid erre az évre?
Feri: Most picit más vizekre evezünk majd. Beindítjuk a Nem Pop Közösség oldalát, szeretnék csinálni a Merde! nevű zenekarommal egy lemezt, már egész jól haladunk, egy Nem Pop fesztet szeretnék csinálni valahol (jelenleg a Dürer a cél) és hát a következő nagy dobás a Ne Köpj Le! fesztivál lesz.
Szasza: Előre is sok sikert és kitartás a terveidhez, egy későbbi interjúban még szó lesz ezekről a dolgokról, amiket az imént említettél. Köszi a válaszokat!

 Egy Ferivel készült interjú (nem saját felvétel!):


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése